نقشه اتوکد ضوابط و استاندارد های فضاهای تجاری (dwg)

اصولا هر یک از مراکز تجاری دارای مقررات و ضوابط خاصی هستند که علاوه بر افزایش کارایی آن محیط و راحتی کارکنان آن، باعث افزایش کیفیت محصولات و در نتیجه رضایت مشتری میگردد. امروزه دانستن و به کار گیری این گونه مسائل در طراحی ها میتواند کمک شایانی هم در جهت بهبود روند طراحی و هم آسایش و راحتی بهره بر باشد.

قرارگیری هر فروشگاهی بطور مستقیم ، تحت تأثیر استعدادهای نهایی همان تجارت می باشد ، هر چه ترافیک پیاده گذرا از مقابل یک مغازه بیشتر باشد کارآیی آن تجارت نیز بیشتر می شود . پیاده روها از پارکینگ اتومبیل تا محل خرید باید طوری طرح شوند که از گذشتن خریدار بطور سرسری از مقابل مغازه های اصلی جلوگیری کند . یک فروشگاه حداکثر مقدار تماس را برای ویترینش لازم دارد و ویترین آن باید تا جای ممکن از هر زاویه ای قابل رؤیت دارتباط صحیح با پارکینگ اتومبیل (و وسایل نقلیه عمومی ) از عوامل اساسی می باشد  پارکینگ مغازه داران و کارکنان با پارکینگ مشتریان نباید مشترک باشد. استاندارد حداقلی برای پارکینگ اتومبیل از طرف فدراسیون فروشگاههای چند شعبه ای برای برآوردن احتیاجات حداکثر خرید بطور هفتگی پیشنهاد شده است (برای هر ۱۰۰ متر مربع از سطح خرده فروشی بطور خالص CLA-) در مناطقی که مالکیت اتومبیل بطور محلی در سطح پایین باشد ۴ محل پارک اتومبیل . در مناطقی که مالکیت اتومبیل بطور محلی در سطح متوسط باشد ۲۵/۵ محل پارک اتومبیل – در مناطقی که مالکیت اتومبیل بطور محلی در سطح بالایی باشد ۵۰/۶ محل پارک اتومبیل فاصله حداکثر بین اتومبیل خریداران و یا ایستگاه اتوبوس با فروشگاههای عمده ومهم ۲۰۰ متر ، می باشد ارتباط با فضای پارکینگ باید آسان بدوون تراکم و درنگ صورت گیرد . پارکینگهای چند طبقه اگر فروشگاهها را در طبقات مختلف سرو می کنند باید تا جای ممکن در سطح طبقات مختلف تخلیه شوند. سرویس دهی با کارایی ماکزیمم ، عامل اصلی در حمل کالاها می باشد که شامل : الف: تحویل گرفتن. ب: ارسال(مواد استفاده نشده یا جعبه های خالی ). سیرکولاسیون داخلی: سیرکولاسیون عمودی و افقی ، یک عامل حیاتی در طرح ریزی می باشد که هم مربوط به خریداران و هم کالاها می باشد. سیرکولاسیون افقی از طریق راههای عبوری خرید در داخل ، بطرف محلهای سیرکولاسیون عمودی می باشد محل پله های برقی وآسانسورها در داخل فروشگاه ، باید آنقدر مناسب باشد که مشتری را به گذشتن از بیشترین تعداد ممکنه فضاهای فروش جلب کند و رفتن به طبقات تا سر حد امکان جذاب باشد. محوطه میانی اصلی یا محوطه ها بایستی مرکز جاذبه مشتریان باشد خاطره ایکه آنها همیشه با خود داشته و همیشه بیاد بیاورند اغلب مراکز خرید ، در محوطه میانی خود از یک طرح بسیار عالی برخوردار هستند و مشخصات واقعاً هیجان انگیزی دارند ، مانند گنبدهای شیشه ای، ترتیب مخصوص چراغها و فواره هایی که از مجسمه های آن بیرون می زنند ، گلکاریهای مصنوعی ، راه پله با طرحهای مخصوص ، پله های برقی ، آسانسورهایی با دیوارهای شیشه ای و کارهای هنری باارزش طرح گرافیک ها و رنگها نیز عامل مهم و مؤثری در این زمینه است در مراکز خیلی بزرگ که دارای چندین محوطه هستند ، هنگامی که هر یک از این محوطه ها دارای کاراکتر ، شکل ، رنگ ودکور جداگانه ای باشند به مراتب جالبتر می شوند محوطه اصلی بعنوان یک محل جالب برای نشستن ، استراحت و ملاقات دوستان می باشد.

این فایل شامل استاندارد های طراحی فضاهای تجاری شامل:ویترین مغازه، بربری، سنگکی، کتابفروشی، کافی نت، رستوران سنتی، کافی شاپ، آرایشگاه زنانه، قصابی، کبابی، کله پزی، خیاط، خشک شویی،نجاری، روزنامه فروشی، شیشه بری ، تعمیرگاه و بانک میباشد.

برای دریافت فایل اتوکد ضوابط و استاندارد های فضاهای تجاری، در پایین روی لینک خرید کلیک کنید.


عنوان :نقشه اتوکد ضوابط و استاندارد های فضاهای تجاری (dwg)پروژه اتوکد فضاهای تجاری

حجم:۱۴٫۵mb

فرمت:rar

5,000 تومان – خرید


نمونه پروژه اتوکد فضاهای تجاری

افزودن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *